יום שני, 23 במרץ 2015

הביאו את המעשר אל בית האוצר

כבר דובר על כך שכחלון הודיע מלכתחילה שהוא מעוניין בתיק האוצר וזהו תקדים פוליטי של הודעה ברורה במהלך הבחירות באיזה תיק חפץ המועמד
כחלון שונה מלפיד קודמו בכך שהוא צמח בבית מעוט יכולת ובנה את עצמו ללא זכות אבות
דא עקא, שלמרות הטלפון האדום מהבנק שכיכב בתשדירי הבחירות שלו, כחלון מזגזג
כחלון פנה ברוב מסע הבחירות למעמד הביניים של לפיד, לאלה שרוצים לקנות דירה ומתקשים. אולם לאנשים אלה אין טלפונים מהבנק. הם ממעמד הביניים!
כחלון לא יהיה שונה מלפיד גם אם ילחם בבנקים. כחלון היה צריך לטפל במצוקת הדירות השכורות, עבור אנשים שגם אם ירדו מחירי הדיור, לא יצליחו לרכוש לעצמם דירה. הרפורמה האמיתית היתה צריכה להיות פיקוח ממשלתי על מחירי השכירות כפי שנהוג במדינות מתוקנות (אני יודע שכך הוא בגרמניה).
כחלון לקח את תיק הרווחה, אולם הוא רמי לוי התומך בו, כבר שכחו מרווחת העניים. לא לגמרי אבל זכרונם קהה. 
ראיתי בעבר את רמי לוי מסביר את השיטה של רשת החנויות שלו. הוא הסביר שאנשים מטעמו הולכים מדי יום לרשתות מתחרות ובודקים את מחירי המזון, ומציעים מחיר נמוך משל אלו של הרשתות המתחרות.
לו היה רמי לוי מסור למעמד הבינונייים (אלה שבין הביניים לעוני ולעניים) היה קובע מצד עצמו מחירי רווח מינימליים ללא תלות ביריביו. כדי להרויח יפה לא צריך להוריד מחירים ביחס למתחרים. אפשר למכור לפי תמונת רווח שלך.
גם כחלון- חוששני- השאיר את האור דולק בחצר, אבל הוא יתקשה להזכר ע"י האור.

והגיג נוסף. האמונים על הוראת האזרחות וחשיבות הדמוקרטיה, הם לרוב אנשים הנוטים שמאלה פוליטית. מהשתלמויות שלקחתי עם מורים לאזרחות המצלחתי להבחין בכך בקלות.
ככלל, אנשי שמאל אמונים יותר על דמוקרטיה וסובלנות מן הימין הלאומי הנוטה להיררכיה (שאינה בהכרח גזענית, מלת גנאי הנקוטה בחברה שלנו לכל מי שמפתח זהות לאומית המתנגשת בזהות אחרת).
והנה הבחירות האלה יובילו בהכרח ליאוש גובר בקרב אנשי שמאל שיבחנו את מחיר הדמוקרטיה; את שאלת השויון בין הצבעה נאורה ומושכלת לבין הצבעה אמוציונלית לאומית. לא רק אנשים כגדעון לוי יבקשו להחליף את העם. היאוש כמוהו כרצון להחליף את העם. בכך יחריף השסע בחברה הישראלית, ורק עימות נוסף מול החמאס יוציא מאיתנו קצת סולידריות. אבוי! תופעה מעניינת היא סדרת הכתבות בעיתון הארץ הרומזות על היאוש מהישראלי המזרחי הליכודניק. 
הפרדוקס בין עיתון שבמשך תקופה ארוכה חרט על דגלו את האוריינטליזם ואת הכמיהה אל המזרח, וכעת הוא לכוד בפרדוקס ההכלה של הלבנטינים שמנשלים אותו מעמדותיו הבסיסיות. זוהי תופעה שהעידו עליה חז"ל על אהבה שמקלקלת את השורה. יזכור אדם תמיד שעניי משפחתו, עירו ועמו קודמים, וכך יוכל לפנות באופן הדרגתי אל האחר שהוא אף פעם, אבל אף פעם, לא אני. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה